donderdag 12 februari 2015

Klassiek

The Nutcracker Suite-Duke Ellington

Mijn dochter had het van de week over de Mattheus Passion, of ik die even op wilde zetten. Nou, ik zet liever andere klassieke muziek op, want de Arlesienne Suite is veel vrolijker om te horen.

Als vervolg zocht ik vandaag naar de Notenkraker Suite, want dat zijn ook vrolijke melodietjes, en toen kwam ik deze swingende versie van Duke Ellington tegen. Nu lijkt deze versie wel heel erg bewerkt, zodat het veel meer Big Band is dan Notenkraker, maar dat is helemaal niet zo erg. Sommige motiefjes komen weer wél heel erg duidelijk terug, zoals in Chinoiserie, toch een van de karakteristieke Notenkraker-thema's.

Dit album is een aanrader voor iedereen die de Notenkraker een beetje kent, en niet vies is van een lekker swingende big band. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten